streda 11. júla 2018

John Burke - Predstavte si nebo - KNIHA

Nebo...

...čo si predstavíte? Veríte v jeho existenciu alebo nie? Aké si bude? 

Ak ste si už niekedy položili takéto podobné otázky, potom by vám ich mohla táto kniha pomôcť zodpovedať. Ja som sa veľa krát zamýšľala nad posmrtným životom a po prečítaní knihy som si vedela urobiť aspoň trošku obraz. Je jasné, že nik vám nezaručí že to presne tak bude, avšak autor vychádzal z analýzy a porovnania mnohých zážitkov na pokraji smrti.

Zaujímavé však bolo aj to, že spomienky z týchto zážitkov porovnával s tým, čo nám hovorí Biblia o krajine alebo mieste do ktorého sa môžeme dostať. Spája mnoho osudov ľudí a vyberá najmä to, čo sa objavuje častejšie, niekedy uvádza aj presné %. 

Páčila sa mi autorova myšlienka, ktorú síce neviem presne odcitovať ale bolo to niečo v zmysle: "Ľudia si nevedia predstaviť nebo, keby vedeli, snažili by sa žiť tak, aby doň vošli." Autor jednoducho chcel povedať, že keby sme vedeli čo nás tam čaká, zrejme by mnohé srdcia zahoreli túžbou a láskou k Bohu.

Čo sa týka obsahu knihy hovorí o krajine ako si ju ľudia pamätajú, o ľuďoch ktorých poznali, o pocite, že človek náhle rozumie všetkému, o súde, o Ježišovi, o tuneli, anjeloch ale najmä o LÁSKE. Hádam, nikomu neskazím zážitok z čítania knihy ak poviem, že tí ľudia, ktorí majú takéto skúsenosti zažili neuveriteľnú lásku, ktorú nedokázali nijako opísať našimi slovami. 

Preto, ako sa píše v 1.liste Korinťanom 13, 1-3: "1 Keby som hovoril ľudskými jazykmi, ba aj anjelskými, a lásku by som nemal, bol by som iba ako cvendžiaci kov a zuniaci bubon. 2 A keby som mal aj dar prorokovať a poznal by som všetky tajomstvá a mal by som všetko poznanie a keby som mal takú silnú vieru, že by som hory prenášal, no lásku by som nemal, nebol by som ničím. 3 A keby som rozdal všetok svoj majetok a vydal svoje telo na upálenie, no lásku by som nemal, nič by mi to neosožilo."

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára