sobota 6. apríla 2019

Diablová hra na lásku (Viktória Darsane)

Dobrý večer milí čitatelia,

v tomto náročnom období písania diplomovej práce sa mi podarilo aj prečítať knihu, ktorú som dostala pod stromček. Áno, vidíte dobre pod stromček. :D Trvalo mi to 4 mesiace kým som schopná vám priniesť recenziu danej knihy. 

Jej autorkou je Viktória Darsane. rodáčka z východného slovenska, momentálne žijúca v Ženeve. Téma tejto knihy bola veľmi zaujímavá - vzťah cez internet. Oceňujem výber tejto témy, ktorá je v dnešnej dobe viac ako aktuálna. Ľudia sa majú väčšiu šancu zoznámiť online ako naživo. Teda aspoň podľa mňa. Mohlo by to byť zaujímavé či už pre ženy, ktoré si niečím podobným prešli, či nad takou možnosťou premýšľajú, prípadne odstrašujúci príklad pre mladé slečny.

Avšak, musím povedať, že veľmi chytľavá téma bola nešťastne spracovaná. Keď som si prečítala popisok na zadnej strane obalu knihy, čakala som niečo úplne iné ako sa mi nakoniec dostalo. Na môj vkus, bol príbeh rýchlo ubiehajúci, bez detailov, bez úplného ponorenia sa do vzťahu Claudie a muža jej snov. Chýbali mi tam pútavejšie dialógy. Kniha viac prezentuje myšlienky hlavnej hrdinky Claudie aj jej pocity. Na škodu je však, že tie myšlienky sa jednak opakujú (čo čitateľa môže nudiť) ako aj znižujú dynamiku celého príbehu. Dá sa povedať, že tento vzťah vidíme len z veľkej diaľky, dlhé časové obdobie prejde behom pár strán. Verím, že to bol zámer autorky, ale mne osobne tento štýl písania nevyhovuje. Miestami som zase mala pocit, že čítam filozofické dielo.

Na druhej strane v príbehu sa vyskytujú aj miesta, ktoré ma prekvapili. Celá kniha zachytáva viacero tém, medzi nimi osamelosť, lásku, Boha i mágiu. Pozitívny bol pre mňa záver príbehu, ktorý napriek všetkým prekážkam, ktoré prekonala Claudia skončil pre ňu viac ako dobre. 

Posledné tri kapitoly som však preskakovala a čítala si len pasáže, ktoré ma zaujali, nakoľko sme sa práve dostali do tých filozofických častí, ktoré pre mňa príbeh už ďalej nerozvíjali. Nehovorím, boli tam veľmi pekné myšlienky, len by som povedala, že niekedy až príliš obšírne rozpísané. 

Knihu by som hodnotila asi ako taký horší priemer, nakoľko som od nej očakávala oveľa viac, ako aj od spracovania témy, ktorá mohla vyústiť do napínavého príbehu. Na obale vpredu sa píše, že autorka čerpala námet z reálneho príbehu a v tom prípade, ak sa chcela držať tejto zápletky nemala zrejme veľmi na výber.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára