štvrtok 23. marca 2017

Vôňa tvojej duše (Marta Fartelová)

Krásny slnečný požehnaný deň priatelia,

po daždivom, uplakanom a tak trošku depresívnom dni vám chcem predstaviť knihu od slovenskej autorky Marty Fartelovej. Ako to už u mňa býva, kniha je viacmenej romantického žánru avšak nie je presladená (to vôbec nie). Túto knihu som dostala tieto Vianoce pod stromček. Pri písaní týchto riadkov som si prečítala recenzie aj iných čitateľov, aj napriek tomu, že tú svoju už mám nejaký čas pripravenú a rukou zapísanú v zošite. Čo ma však prekvapilo veľmi je fakt, že táto kniha nie je samostatné dielo ale je to pokračovanie knihy Život na pôžičku. Musím sa priznať, že túto knihu som nečítala a trošku sa obávam či moja recenzia vyznie dôveryhodne. Každopádne časom by som si rada prečítala aj tú prvú časť príbehu - možno mi to zmení pohľad na hlavnú hrdinku. Dnes vám však poskytnem pohľad na knihu Vôňa tvojej duše zo stránky čitateľa len tejto knihy. Moje názory sa budú viazať výlučne na tento príbeh.

Hlavné postavy: 

Michaela Vančíková - žena, ktorej príbeh budeme sledovať po tom čo otehotnela so svojim milencom a láskou Adamom Lieskovským.
Dominika Vančíková - Michelina dcéra, ktorá trpí psychickou poruchou a ktorej Michaelin nezáujem zasiahne veľmi silno
Vančík Milan - manžel Michaely, otec Dominiky a Miška, starostlivý otec
Vančík Michal - syn Milana a Michaely, veselý a optimisticky naladený chlapec, ktorý sa však Michele vzdiali a dá prednosť otcovi

Miesto: Slovensko
Časové obdobie: súčasnosť

Príbeh sa odohráva krátko po tragickej nehode a úmrtí Adama - Michaelinej lásky. Michaela svoj žiaľ tají pred rodinou a snaží sa tváriť a správať ako v každý iný deň. Život jej komplikuje tehotenstvo a fakt, že dieťa nie je Milanovo. Michaela každý deň súperí s myšlienkami na Adama, na ich spoločné chvíle, lásku. Spomienky jej nedajú spávať a pomyslenie, že Adam nikdy neuvidí svojho syna ju zožierajú. Kým Michaela žije vo svojom svete samoty a výčitiek, jej dcéra Dominika sa potýka s návratom mentálnej anorexie a bulímie. Príbeh poukazuje na dôležitosť lásky či pozornosti pri liečbe psychickej poruchy. 

Michaelin a Adamov syn sa narodí predčasne a s komplikáciami. Milan ho miluje a dáva mu veľkú dávku pozornosti a preto je pre Michaelu ťažké sa mu zdôveriť s neverou a faktom že Adamko nie je jeho syn. Po čase sa Adamko opäť dostáva do ohrozenia života. Michaela oznámi Milanovi pravdu o otcovstve. 

Časom Michaela spoznáva rodinu Adama Lieskovského, ale čím sú jej oni bližší, tým viac sa jej vzďaľuje jej vlastná rodina. Michela spoznáva Šimona, Adamovho brata. Spočiatku sa bráni jeho láske ale vďaka jeho vytrvalosti mu otvorí srdce.

Čo by som na knihe ocenila je, že nie celý príbeh je písaný z pohľadu Michaely, ale tieto pohľady sa striedajú. Môžeme teda zistiť ako situáciu vnímajú rôzne postavy. Ďalší kladným črtom je pre mňa rýchly postup deja. Naozaj nemám rada opisy na pár strán bez akcie. 

Z môjho pohľadu postava Michaely je v knihe vykreslená ako obeť, ktorá v podstate nemohla za to čo sa stalo. Tvári sa, že jej rodina ničomu nerozumie, ona nič zlé neurobila, oni ju opustili. Toto sa mi naozaj nepáčilo, nakoľko podľa môjho názoru si človek môže sám vybrať či bude neverný či nie, kedy to povie partnerovi a či vôbec ako aj či je pre ňu dôležitejšia rodina alebo nový partner. Chápem, že v tom hrala rolu lásku, no aj napriek tomu si myslím, že ťahať vlastného manžela na nos tak dlho ako to robila hrdinka tohto príbehu nie je správne. 

Túto knihu by som nedoporučila pre tínedžerky, ale skôr pre ženy 20+, 30+. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára