sobota 18. marca 2017

Nech sneží (John Green, Maureen Johnsonová, Lauren Myraclová)

Pekný večer prajem všetkým čitateľom blogu,
dnes som si pre vás pripravila recenziu knihy, ktorú som dostala na Vianoce 2015 a jej názov je Nech sneží. Táto kniha obsahuje 3 romantické zasnežené príbehy teenagerov až mladých dospelých. Všetky sa odohrávajú pri meste Gracetown kde zúri riadna snehová búrka, doprava je ochromená, no srdcia ľudí sú vždy vrúce. 

Tieto 3 príbehy sú vzájomne prepojené, aj napriek tomu, že každý je písaný iným autorom. Musím sa priznať, že ani jedného z nich som dosiaľ nepoznala. Prečítala som si o nich niečo na zadnej strane knihy, ale pravdu povediac veľmi mi to nepomohlo. Prepojenosť príbehov si začnete všímať asi v druhom príbehu, kedy spoznávate miesta, ale aj ľudí, a po prečítaní celej knihy máte prehľad o väčšom pozadí osudov charakterov. V príbehoch vidno priateľstvo, lásku, rozdiely medzi ľuďmi, pocity ktoré môže zažívať každý ako aj obavy niekomu prejaviť náklonnosť. Všimneme si aj pohostinnosť a vzájomnú pomoc v ťažkých životných chvíľach.

Kniha má 301 strán, teda dá sa to v pohode zvládnuť. Mňa osobne príbehy zaujali, ale najviac asi ten prvý - Jubilein expres (ten som zvládla za necelý 1 deň). Ak niekto z vás čítal tú knihu (alebo si ju prečíta), dajte mi vedieť ktorý príbeh zaujal najviac vás. 

Predpokladám však že kniha nebude vhodná pre milovníčky kníh od Danielle Steel alebo Rosamunde Pilcher, pretože aj keď je táto kniha romantická, je tak príjemne zaľúbená, bez všelijakých intríg a kto vie čoho ešte. 

Doporučujem ju najmä násť-ročným dievčatám, ktoré prežívajú svoje prvé lásky alebo o nich len snívajú.

Chcem vás vyzvať, ak aj vy máte osobný zážitok z uzimeného a zasneženého obdobia, môžete sa tu s nami oň podeliť, samozrejme ak chcete, aby sme videli, že krásne romantické a možno aj vtipné príbehy nevznikajú len v hlavách autorov ale aj v reálnom živote. 

1 komentár:

  1. Knihy Johna Greena sú veľmi slávne, no sama som zatiaľ nečítal žiadnu. Mnohé sa nekončia príliš pekne, sú trochu melancholické aspoň z popisu a takéto príbehy sú na mňa dosť silná káva.

    OdpovedaťOdstrániť