štvrtok 16. júla 2020

Rázscestia (WM. Paul Young)

foto zdroj: www.pantarhei.sk

Rázcestia,

knihu, o ktorej mnohí počuli alebo možno ju aj čítali najmä vďaka úspechu knihy a filmu Chatrč, ktorá je dielom toho istého autora. Ja osobne som len videla film Chatrč a čítala som Rázcestia, tak sa spoločne pozrime na to.

Kniha Rázcestia mi prišla v určitých momentoch kontroverzná a nechápala som náboženský kontext.

Ospravedlňujem sa, že foto je požičané z iného webu, ale knihu som mala požičanú a zabudla som si ju odfotiť.  



V podstate dej knihy sa točí okolo protagonistu príbehu Tonyho. Na začiatku knihy autor podľa mňa zdĺhavo opisuje život Tonyho. Táto časť ma naozaj nebavila. Osobne by som to zakomponovala do príbehu a postupne odhaľovala jeho minulosť, lebo sa môže stať že čitateľ aj zabudne čo všetko sa o ňom mal dozvedieť na začiatku. Dej sa však zlepšoval a postupne ma to chytilo viac a viac. 

Ak niekto čítal Chatrč alebo aspoň videl film tak sa mu určité veci budú zdať veľmi podobné - napr. niektoré miesta (záhrada), zobrazenie Boha prostredníctvom 3 jednotlivých osôb. Ich podobizeň môže byť trošku mätúca a ako som čítala v niektorých recenziách na Chatrč tak veľmi odvážna. 

Čo sa mi naopak veľmi páčilo boli Tonyho otázky. Niekedy som si hovorila, že presne to by som chcela aj ja vedieť. 

Zvláštne bolo nejaké "vtelenie" sa Tonyho do hlavy iných osôb a možnosť rozprávať sa s nimi. Áno chápem, že to bol prostriedok ako mal napraviť svoj život, napriek tomu mi to prišlo strašne čudné. Nechápala som z čoho autor vychádzal, nedávalo mi to žiadny náboženský súvis, ani som nikde v príbehoch na pokraji smrti nečítala nijaké podobné zážitky. Z tohoto som bola taká nesvoja.

Na záver nejaké komplexné hodnotenie: Kniha je zaujímavá, človek musí avšak rozlišovať čo áno a čo nie a v istom smere ho to môže posunúť dopredu, zrejme pochopiť pravé hodnoty života.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára